Zrdcadlo

Zdravím všechny u prvního tutoriálu, který jsem pro vás vytvořil. Tento tutoriál je věnovaný začátečníkům a jedná pouze o výrobu materiálu zrcadla, který je velmi jednoduchý vyrobit. Tento materiál se vám určitě někdy bude hodit a pozdější doladění bude záležet už jen na vás. My si dnes ukážeme jednoduchou verzi. Začneme tedy že si otevřeme Map Editor (M) a vybereme volný slot a pojmenujeme ho zrcadlo…můžete ho pojmenovat i jinak nebo třeba vůbec, to už záleží na vás. Material necháme na standart a změníme původní Blinn na Anisotropic. Vidíme že se nám nabídka materiálu poněkud změnila. Nyní pozměníme barvu Ambiet z šedé na černou barvu Didduse také. Specular změníme na úplně bílou. Dále zaškrtneme rámeček v Self – Illumination a vidíme že se nám změní hodnota 0 na černou barvu, kterou ponecháme. Difuse Lev: změníme z původní hodnoty 100 na 80, dále pak z Specular Level: na 220, Glossiness na 25, Anisotropy na 50 a Orientation ponecháme na 0.



Tím máme první část hotovou a už nám zbývá pouze jedna věc. Otevřeme si roletu Maps (kterou vidíme na předchozím obrázku) a zde zaškrtneme položku Reflection, hodnotu necháme na 100 a sloupečku Map u té naší položky klikneme na políčko None. Otevře se okno Material/MapBrowser a zde vybreme položku Raytrace a zvolíme OK.



A tím je náš první tutoriál dokončen. Určitě si k tomu vytvořte nějakou scénu ať vidíte jak tento materiál bude vypadat. V galerii – architektura se můžete podívat na můj výsledek už fungujícího se materiálu zrcadla, kde krásně vidíte jak se odráží okolní objekty.
Doufám že vám první tutoriál líbil. Kdyby jste měli nějaké připomínky tak se prosím ozvěte na blazevic@seznam.cz.


» Zpět...













































.:: Odkazy ::.

http://www.3dscena.cz/
3D scéna


.:: Best picture ::.

.:: Počítadlo ::.
TOPlist



.:: Anketa ::.


Webmaster